Gruodžio mėnesį FIAT vadovas paskambino su pasiūlymu nekilnojamojo turto kompanijai CCM (Cerberus Capital Management), kuri prieš pusantrų metų buvo įsigijusi beveik 80 proc. Chrysler akcijų iš Daimlerio.
Chrysleriui tuomet iš galimo susijungimo nebuvo jokios naudos, tačiau dabar su sunkiai besiverčiančiu FIATU jis jungiasi su džiaugsmu. Kodėl?
Chrysleris ką tik išgelbėtas nuo bankroto – JAV vyriausybė iš gelbėjimo fondo kompanijai skyrė 4 mlrd. JAV dolerių. Tačiau yra viena sąlyga: Chrysleris turi įrodyti, kad atsigaus, ir tai padaryti reikia iki vasario 17 dienos. Kitu atveju (jei tebegrės bankrotas), Chrysleris JAV vyriausybei jau kovo mėnesį turės grąžinti visą sumą.
Tačiau vienas Chrysleris greičiausiai nebeišsikapstytų: gruodį pardavimai smuko beveik 50 proc., gamyklos beveik tuščios, o produkcijos kontrolės kompanija paskelbė verdiktą – naujai gaminami automobiliai neatitinka kokybės standartų. Taigi, FIAT pasiūlymas jungtis – vienintelis išsigelbėjimas.
Jo sąlygos tokios – FIAT perima 35 proc. Chryslerio akcijų, už tai aprūpina itin moderniomis technologijomis ir užkabina ant kai kurių savo mažesnių modelių Chrysler ženklą bei eksportuoja juos į JAV. Be to, FIATo vadybininkai imsis pardavinėti Jeep automobilius Brazilijoje ir Italijoje.
O ką gaus FIAT (be minėtos akcijų dalies, kuri bent kol kas verta lygiai nulio)?
Svarbiausia – lengvas sugrįžimas į JAV rinką. Ypač – su naujais karštais Fiat 500 (beje, šis modelis supozicionuotas kaip "gėjų automobilis"), kuriuos apsiims gaminti dvi Chrysler gamyklos Šiaurės Amerikoje.
Kam reikalingas Fiat ir Chrysler susijungimas?
January 28, 2009
by Atidaryta
Posted in |
0 Comments »
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment