Mano draugė sociologė, dirbanti rinkos tyrimų kompanijoje, kartą garsiai nusistebėjo – interneto tiekėjai užsakinėja brangius tyrimus, kad išsiaiškintų, kokias produkto savybes komunikuoti, ir visada sužino tą patį - kad vis tiek svarbiausias yra greitis. Bet nė vienas iki šiol savo komunikacijoje taip ir neatsakė į jai svarbiausią klausimą – tai per kiek gi sekundžių atsidarys “delfi.lt”?
O neatsakė, nes iki šiol šventai tikėjo, kad jų klientai – vyrai, todėl moterų klausimai esą jų pačių reikalas – tegu paskęsta.
Hm.Praėjusią savaitę šiame bloge kaip tik pasakojau apie afrodiziakais iškvėpintas pirkėjas, kurios pasiruošusios atverti savo pinigines ir išgelbėti ekonomiką nuo krizės.
Šį kartą – apie susipratusius pardavėjus, kurie staiga prisiminė seną kaip marketingas tiesą, kad moterys, kurių pasaulyje yra apie 50 proc., sugeba nupirkti apie 80 proc. visų pagaminamų prekių ir teikiamų paslaugų.
Dar įdomiau, kad šią savaitę man po ranka vis pakliūva kokia žinia apie tai, kad moterys per krizę pirkinių imasi iš peties ir "vyriškai". Tarkim, žadama, kad iki 2010 m. moterys bus beveik pusės visų naujai parduotų sunkvežimių savininkės, o jau dabar jos įsigyja daugiau elektronikos prekių ir naujų automobilių iš salonų nei vyrai.Kita priežastis pardavėjams prisiminti moteris – jų reklaminiai sugebėjimai. Net to paties “Facebooko” vartotojų moterų socialinių ryšių intensyvumas gerokai didesnis nei vyrų.
O Satmetrix užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad moterys – apskritai puikus pardavimo įrankis, nes nepalyginamai nuoširdžiau pluša girdamos patikusią prekę kitiems, nei tai linkę daryti vyrai.
Taigi, word of mouth, arba WOM, jau pats laikas perfrazuoti į WOWM – word of woman’s mouth. Ir net jei skamba kiek dviprasmiškai – naudotis tuo. Daugelis recesijos į kampą spaudžiamųjų jau susivokė. PepsiCo moterims pasiūlė valgyti traškučius prie alaus, OfficeMax – pirkti nešiojamuosius kompiuterius, o yahoo – patarimų vadovą perkančioms automobilį.
Apibendrinant – rekomenduoju kažkada pačios skaitytus, o dabar Lietuvos kino teatruose demonstruojamus “Parduotuvių maniakės” nuotykius. Ir gal tikrai verta pasistengti ir atskleisti tą gyvenimo paslaptį, per kiek sekundžių, esant “greitam” internetui, atsidarys World Wide Web, o po jo - ir the Word of Woman's Mouth.
0 comments:
Post a Comment