Vakar JAV buvo ta diena, kai iki išnaktų rėkaujama gatvėse ir didžiuliais kiekiais geriamas alus (nors kitą rytą – į darbą). “Super Bowl” futbolo taurės finalas – absoliučiai žiūrimiausias sporto renginys Amerikoje per visus metus.
Išankstinė apklausa rodo, kad 88 proc. amerikiečių buvo įsitikinę, jog lemiamas varžybas vien per televizorių stebės daugiau nei 99 milijonai gyventojų.
Tačiau įdomus niuansas: didelei daliai amerikiečių visiškai nerūpi pačios rungtynės, kuriose vakar susitiko New Orleano ir Indianapolio komandos. Štai kitoje apklausoje, kurioje buvo teiraujamasi, kurią iš dviejų komandų palaiko, maždaug pusė gyventojų į klausimą atsakė klausimu
“Who cares?”.Ir prižadėjo rungtynes vis tiek žiūrėti – bent jau per televizorių, nekalbant apie tuos 75,5 tūkst., kurie varžybas gyvai stebėjo Sun Life stadione.
Buvęs reklamistas Jamesas Othmeras neabejoja, kad didžioji dauguma iš tiesų domisi ne (vien) žaidimu.
Ne ką mažiau jie veržiasi pamatyti… reklamos.
“Amerikiečiai gauna koncentruotą informaciją apie tai, ką šiemet pirkti, už ką balsuoti arba kur važiuoti”, - sako Jamesas Othmeras (rekomenduoju visai neblogą, nors ir neilgą,
interviu su juo apie šiuos niuansus).
Vien tai, kokią atranką praeina reklamos, kurios rodomos Super Bowl stadione, garantuoja, kad čia reklamuojasi geriausi iš geriausių. Ką jau kalbėti apie tų reklamų kainą.
Beje, šiemet ji buvo vos vos mažesnė negu pernai (dėl kelių priežasčių: užsakovai neturi tiek pinigų kiek pernai, o ir nenorėjo mokėti milžiniškų sumų, nes finale nebuvo didžiausių rinkų atstovių– Niujorko ir Dallaso komandų, kurių gerbėjai yra ir didžiausi visa ko pirkėjai Amerikoje). Vis dėlto 30 sekundžių reklama vakar naktį buvo pardavinėjama
nuo 2,5-2,8 mln. JAV dol., bet ir turintieji pinigų nebūtinai galėjo ją nusipirkti. Sklando kalbos, kad buvo korporacijų, siūliusių už pusę minutės ir 15 milijonų, bet nežinia, ar joms pasisekė.
Dauguma sutiko mokėti vien už tai, kad viešai būtų svarstoma, ar leisti joms reklamuotis – ir vertino tai kaip sąžiningą kainą už kelis mėnesius iki finalo truksiantį ‘pijarą’, nepriklausomai nuo to, ar reklama galiausiai bus parodyta.
Trumpai tariant, Super Bowl Amerikoje - ne (tik) futbolininkų, bet ir verslininkų čempionatas, ir šiemet jame laimėjo ne (vien) Naujojo Orleano komanda (pirmą kartą per 43 metus), bet ir Waltas Disnėjus arba tokie automobilininkai kaip Audi, Honda, Hyundai, Dodge ir Cars.com. Ar Coca Cola. Net ir Pepsi, kuriai nebuvo leista reklamuoti šio savo prekinio ženklo, bet į eterį prasimušė jos brandas “Doritos”.
Ypatingas dėmesys garantuojamas ir tiems, kurie Super Bowl finale reklamavosi pirmą kartą – “Boost Mobile”, “US Census Bureau” ar prieš abortus kovojanti Krikščionių bendruomenė “Focus on the Family”.
Na o didžiausiu pralaimėtoju galima vadinti “General Motors” – šiemet jam neteko laimės reklamuoti nė vieno savo gaminamo automobilio, nors JAV vyriausybė, kalbama, greičiausiai būtų sutikusi apmokėti dalį sumos.
Beje, oficialiame Super Bowl tinklapyje galima pasižiūrėti ne tik vakar rodytas reklamas, bet ir tas, kurios buvo uždraustos, bet, mano subjektyvia nuomone, dėl to ne mažiau
puikios :)
(Įdomu, kiek kainuoja tai, kad jos šiame puslapyje vis dėlto talpinamos?)
0 comments:
Post a Comment