"Made in China". Best quality. Cheap.

February 05, 2010 by Atidaryta
Konkursą greitųjų traukinių įsigijimui paskelbusi Didžiosios Britanijos susisiekimo ministerija gavo tris pasiūlymus pirkti visiškai identiškus greituosius traukinius iš trijų skirtingų kompanijų – Kinijos, Ispanijos ir Korėjos. Kaip sakiau - identiškus. Ir pagamintus pagal Vakarietiškas technologijas.
Ir spėkite, kas, naudodamas lygiai tas pačias technologijas, traukinį sugeba pagaminti pigiausiai?
Kitas pavyzdys.
Sičuanio provincijoje įsikūrusi kompanija ilgu pavadinimu “Tengzongo Sunkioji industrinė technika Limited” pernai nusipirko amerikietišką monstrą „Hummer“. Sumokėjo kelis milijardus JAV dolerių už automobilį, kurio pardavimai net JAV (kuri iš viso yra vienintelė pasaulio valstybė, sugebanti suprasti "Hummerio" grožį ir seksualumą) pernai smuko 51 proc. Kinijoje tokių iš viso niekas nepirktų, net jei mašina persivadintų į kokį Hum-Hi-merą.
Beje, lyrinis nukrypimas.
Kartą Arnoldas Schwarzeneggeris stovėjo prie savo namų Kalifornijoje, o gatve pravažiavo kolona karinių automobilių "Humvee". Arnoldas buvo sužavėtas. "Koks grožis", - atsiduso, ir garsiai ištarė, kad labai norėtų tokio savo kieme. Sako, tuo metu jis stovėjo greta "General Motors" boso, ir šis užuominą suprato. Išardė "Humvee", kažką nuėmė, kažko pridėjo, - na, kad bent šiek tiek primintų civilinį automobilį ir gatvėje Arnoldas nesijaustų lyg važinėdamas tanku. Ir įteikė šią žavią dovaną būsimam gubernatoriui.
Bet grįžkim prie Kinijos. Taigi, kinai nusipirko keliasdešimčia milijardų vertinamas karinių automobilių "Humvee" technologijas. Pigiai.
Lygiai taip pat nebrangiai Kinijos kompanija "BAIC" pernai nusipirko JAV automobilių dalių gamintojo "Delphi" kontrolinį akcijų paketą. Norėjo nusipirkti ir "Volvo", "Opelį" bei "Saabą" (su visais darbuotojais), bet jau niekas nepardavė - "General Motors" ir kitos Vakarų kompanijos pagaliau prabudo.
Beje, "BAIC" už nabagą "Saabą" pernai rudenį pasiūlė 3 milijardus JAV dol., bet nieko nepešė - švedijos bendrovė už niekingus 400 milijonų atiteko kažkokiai mažulytei ir niekam nežinomai olandų firmelei "Spyker". Su teise "Saabą" parduoti. Spėkite, kas jiems kokį balandį pasiūlys geriausią kainą?:)
Bet grįžkim į pradžią, prie traukinių.
Didžiosios Britanijos susisiekimo ministerija mėgino išpūsti burbulą - sukelti skandalą, atseit Kinija pigius "Vakarietiškus" greituosius traukinius gamina neturėdama tokios teisės. Plagijuoja, paprastai kalbant. Ir liko "su nosimi" - paaiškėjo, kad technologijos kūrėjai patys pardavė kinams licenciją. Atseit, geriau gaminkitės patys, bet legaliai, negu vokite, taip kaip iš "Nokia" ar "Sony", kurios Kinijoje yra pačios populiariausios "firmos", tik vadinasi, žinoma, vos vos kitaip.
Pati laikiau rankoje - dailiai padaryta. Ir svarbiausia, veikia. Tokia pati Lietuvoje kainuos kelis tūkstančius litų, o Šanchajuje galima nusipirkti už tris šimtus.
Sako, "Nokia" irgi svarsto galimybę pasidalinti su kinais kai kuriais savo išradimais - už simbolinį mokestį, ir su sąlyga, kad pigios vakarietiškų telefonų kopijos nebus eksportuojamos. O turgeliuose - tegu sau prekiauja vietiniams poreikiams.

1 comments:

themoneydemand.blogspot.com said...

Gerai kad Opelio rusams nepardavė. Būtų Worst Quality. Expensive.

Post a Comment